diumenge, 25 de setembre del 2011

Sesió del Grup Apropat

                  

Apropa´t de Terapia jugant

A les 10,00 hores del dissabte 17 de setembre, l'Associació Parkinson València, cita als components del grup  Apropa´t  en les fonts del Palau de la Musica, per a una teràpia-joc amb Rosa (Logopeda) i Nelo (Fisioterapeuta). Ens invita a portar com a acompanyant a un familiar o amic.

L'assistència del personal és fluixa, però els que participaran, estem molt ben avinguts.


Ja reunits tots, Rosa i Nelo, ens fan un avanç en el que consistiran estos exercicis o jocs. La  cosa sona bé i ens animen a començar a jugar.

Comencem amb una suau però llarga marxa, fins al bosc del  PARKINSON, on  vaig tindre el plaer, de plantar un arbre, un "Brachichito",  amb els meus amics, Vicent, Pepe i Justo. L'arbre està preciós. Una vegada allí, fem uns exercicis, i Nelo i  Rosa ens ensenya a respirar, cosa que més tard, ens vindrà de meravella.

Nelo, es posa dur i després de diverses "hores" de negociació, ens permet anar a fer un lleuger esmorzar,  i com som molt responsables, fem cas, jo només em mege un chivito (bocata), però la resta..............., jejeje.

Ara comença el matí mogut, el primer, Nelo ens prepara els músculs de les cames amb estirades, cosa que ens farà falta per a la marxa que farem . Amb la respiració fem el que Rosa ens va ensenyar.
Comença la marxa molt suau, però com el Bolero de Ravel, va creixent i agafant força, cada uns quants metres caminats, parem  a prendre'ns  el pols i continuem.  Jo vaig junt amb Rosa i amb la seua frase, "la respiració Tomás"  no vaig quedar-me arrere. Quan Nelo ens deixa  parar, jo estic pal arrossegament, encara que jo diria tots, però.............., no ho diré.

Per parelles, Nelo ens ensenya a fer-nos estirades i massatges, que després de la caminada, ens deixa quasi nous.





Rosa, comença una altra vegada el seu torn, en l'anterior va ser la respiració, ara toca, la parla i la seua intensitat i expressió facial, comencem els jocs

- una inspiració i amb el seu aire, llegir una frase, i mentres més lluny et poses per a llegir-la, més has de cridar, més aire gastes, menys pots llegir.

- una inspiració i a comptar números, mentres expulses aire.

- vocalitzar, ens dóna notes on les paraules estan al revés, hem de vocalitzar molt bé, perquè la teua parella ho entenga, després un s'allunya i les llig, i entre tots cal encertar.

- expressió facial, joc molt divertit, en el que la teua parella  llig unes frases, i tu, has de posar l'expressió del que estan llegint, (por, alegria, fàstic, etc, etc.)

I amb estos jocs, acabem el dia.

Nelo, ha sigut una agradable sorpresa, el conec fa un parell d'anys, però en l'Associació, mai com hui.  Ha sigut un company, ens va explicar els exercicis amb tranquil·litat i paciència, i sobretot, va estar pendent de tots, ajudant amb agradables paraules.

Rosa, genial i com sempre en la seua línia, la podem nombrar “la reina dels exercicis amens, divertits i instructius”, m'agraden molt les seues classes i sobretot, el tracte dispensat.


Gracies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Jornada "Cirugia en la Enfermedad del Parkinson"